Dekretuan aurkitzen ditugun erantzunak...
Heziberri Euskal Herria Autonomia Erkidegoan indarrean dagoen dekretu legedia da LOMCErekin batera funtzionatzen duena. Jarraian honetan agertzen diren eta klasean bilatu ditugun hainbat galdera agertuko dira. Heziberri 2020 dekretuak erantzuten dituen galderei dagokienez, ondorengo hauek azpimarratu ditzazkegu;
Lehendabizi dokumentua gainetik arakatu dugu eta gero, eskema moduko bat egin dugu ze nolako galderak erantzuten dituen dekretuak ondorioztatzeko. Dekretuak bost galderei erantzuna ematen diela atera dugu: Zer, Nola, Zertarako, Noiz eta Nor galderei, hain zuzen ere.
Noiz? 114 orrialdean aurki ditzakegu galdera honen erantzuna.
Heziberri Euskal Herria Autonomia Erkidegoan indarrean dagoen dekretu legedia da LOMCErekin batera funtzionatzen duena. Jarraian honetan agertzen diren eta klasean bilatu ditugun hainbat galdera agertuko dira. Heziberri 2020 dekretuak erantzuten dituen galderei dagokienez, ondorengo hauek azpimarratu ditzazkegu;
Dokumentua:
JARRAITUTAKO PAUSUAK:
Lehendabizi dokumentua gainetik arakatu dugu eta gero, eskema moduko bat egin dugu ze nolako galderak erantzuten dituen dekretuak ondorioztatzeko. Dekretuak bost galderei erantzuna ematen diela atera dugu: Zer, Nola, Zertarako, Noiz eta Nor galderei, hain zuzen ere.
Zer? 117. orrialdean aurki dezakegu galdera honen
erantzuna.
- Edukietan agertzen da. Edukien barnean
ezaugarriak agertzeaz gain, bitan banatzen da; alde batetik lehenengo zikloko
edukiak eta bestetik, bigarren zikloko edukiak.
Nola? 112. orrialdean aurki dezakegu
galdera honen erantzuna.
- Metodologien bitartez erantzuten
du.
Zertarako ikasi? 117-118. orrialdeetan aurki dezakegu galdera honen
erantzuna.
Oinarrizko konpetentzietan (zehar
konpetentziak). Ze banaketa? 5 multzotan eginda dagoen banaketan,
ondorengoetan hain zuzen;ikasten eta pentsatzen ikasten, ekimenarako eta espiritu
ekintzailerako, norbera izaten ikastea,elkarbizitzarako konpetentzia eta
hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako
konpetentzia; non bakoitzak bere osagaiak dituzten eta beste aldetik, diziplina
barneko konpetentziak. Azken hauek zazpi dira: Hizkuntza- eta
literatura-komunikaziorako konpetentzia, Matematikako konpetentzia, Zientziako
konpetentzia, Teknologiarako konpetentzia, konpetentzia sozial eta zibikoa,
Arterako konpetentzia eta konpetentzia motorra, berriro ere hauek beren
osagaiekin.
Baita ere, helburuek
erantzuten dute galdera hau, zeintzuk diziplina barneko konpetentzia bakoitzean
azaltzen eta zehazten dira era desberdinetan eta informazio desberdina emanez
(Irakasgaika banatuta).
Noiz?
- Ziklo maila eta etapa desberdinetan
bereiztuta egongo da.
Nor?
- Familiataz, irakasleetaz, ikasleetaz,
gizarteaz… hitz egiten du. (Testuingurua)
EBALUATU:
Ebaluazioaren inguruan
ere hainbat galderei erantzuna ematen diela atera dugu, hain zuzen ere: Noiz,
Nola, Zeren bitartez eta Zer galderei.
Noiz? 114 orrialdean aurki ditzakegu galdera honen erantzuna.
Hiru atal edo etapa bereiz daitezke;
-Hasierakoa edo
diagnostikoa, dekretuan agertzen den moduan. (Adibide bat: OCDak Aurrera eramaten dituena PISA, beste bat
errebalidak)
-Bitarteakoa edo formatiboa ere deitua. Nola eramango zenukete aurrera hau? Feedback-a
emateko, edukiak barneratzen dituzten frogatzeko ekintzak zuzenbidea
emateko, bideratzeko)
- Eta azkenik, amaierakoa. (Honetarako instrumentuak? Azterteka adibidez).
Amaieran egiten da.
Nola: 115-116 orrialdeetan aurki ditzakegu galdera honen
erantzuna.
Kasu honetan bi atal bereiz ditzakegu:
- Ebaliazio autentikoa:
Ebaluazioaren ikuspegi honek bizitzako egoera zailak edo konplexuak simulatzen
dituen zereginak planteatzen ditu.
- Testuinguruan erroturiko ikaskuntza:
Ebaluatzeko metodo honek ikasleei ikasitakoak lortzeko eta bizitza errealean
aplikatzeko aukerak eman nahi dizkie.
Bi ebaluazio mota bereizten ditu:
Kuantitatiboa eta kualitatiboa.
Zeren bitartez?
-Lorpen adierazleak eta ebaluazio
adierazleak bereizten dira. Bata
bestea baino zehatzagoa da (7 diziplina mota desberdin daude). Lorpen
adierazleak, zehatzagoak dira. Lorpen adierazleak adierazle batzuk dira eta
ebaluazio irizpide horiek bete diren ala ez zehazten dute.
Zer?
- Konpetentzietan agertzen da. Bi mota
bereizten dira, alde batetik, oinarrizko konpetentziak edo zeharkako
konpetentziak eta konpetentzia diziplinarrak bestetik. Diziplinarrak ikusi
behar ditugu zeharkakoa eman den ala ez ikusteko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario